Thursday, February 28, 2013

Mati muda

Assalammualaikum.., lama dh xtulis entry, hurm.. kali ni sya tulis ttg mati muda. Kenapa sya tulis ttg ni? sebab xlama lagi sya dh nk mati.., Xla.., :'(
sejak dua menjak ni, boleh dkatakn berturut2 sya dgr berita ttg pemergian org2 yg sya kenal (kluarga dkt kg). Alfatihah.. Baru2 ni saya dpt tahu kawan secampus sya dh x ada.., dia adalah first friend saya tyme sya baru jejakkn kaki dkt campus. Tahun 2011. dia lah kawan saya masa suai kenal. No fon dia masih ada dlm list contact saya. Dia masih muda malah lebih muda dari saya. Macam mimpikan bila orang yang kita baru jumpa or orang yg kita sayang dh xada dlm dunia ni.., mati xkira usia. even klu ALLAH dh kata saat dn ketika ini ajal kita, so saat dan ktika ini jgalah nafas kita akn diambil.



Minggu lepas, saya balik dri klas sorang2 memandangkn roommate sya xdpt balik sma sbb kelas dia smpi lewat petang. Masa lintas jln, u know what? nyawa saya hmpir2 mlayang! gara2 byk fkir or maybe salah saya jg kn. Tapi syukur! Nyawa saya masih pnjg.., kalau x, tidak bertuanla blog ni.., :'( n maybe saya pun akan bergelar mati muda! Malang tidak berbau sebenarnya.
So, berhati2lah d jln raya k..,



"Mati saya nanti akan ramai yang ucap takziah pada keluarga saya, orang akan buat majlis tahlil untuk saya, Facebook saya akan dipenuhi dengan ucapan takziah, saya akan tinggalkan harta2 saya, saya akan tinggalkan kawan2 saya, saya akan tinggalkan orang2 yang saya sayang, saya akan tinggalkan semuanya..,"

Mati sama sperti jodoh. Hak milik ALLAH yang tentukn. Entah antara kita siapa dulu yg pergi.. entah juga bila giliran kita. 



Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya! Like Kalau Suka!

No comments: