Saturday, April 28, 2012

JomBaca

terima kasih awak, saya cuba untuk berhenti menyukai awak saya cuba untuk berhenti dari mengingati awak saya cuba untuk berhenti mendekati awak saya cuba untuk berhenti melihat apa sahaja yang berkaitan dengan diri awak kerana ...




:. Jangan meletakkan harapan terlalu tinggi di jiwa, kerana pengetahuan masa depan dalam kekuasaanNya. Jika tingginya harapan tersimpan, hingga tidak terjangkau oleh fikiran, kelak akan binasanya kehidupan, seandainya ia tidak menjadi kenyataan.. .:






Betapa besarnya "makna" sebuah pernikahan Betapa besarnya tanggungjawab seorang suami.
Allahuakbar.
رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ
إِمَامًا
“Wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati Kami, dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertakwa.” (Al-furqan: 74) —
:. Skdr ingat-mgingati.., .:
~✿Kita orang perempuan JANGAN MUDAH TERTIPU dengan ayat lelaki yang MENGORAT versi baik:
"saya tertarik dengan status-status tazkirah awak di facebook.." atau "saya nak awak bimbing saya jadi baik.." dan yang sewaktu dengannya..
Ketahuilah, lelaki itu FITRAHNYA MEMBIMBING WANITA, bukan dibimbing wanita..dan jika betul dia inginkan bimbingan, dia pasti akan MENCARI SAHABATNYA yang SOLEH ataupun PARA USTAZ..
p/s : Jika dia mencari kamu sebagai 'PEMBIMBING', sangat pasti ada udang di sebalik mee..HATI-HATI dengan AYAT LUNAK ORANG LELAKI..♥♥ ::
Lelaki yang BAIK adalah lelaki yang boleh membimbing wanita ke jalanNya, BUKAN MENGHANYUTKANNYA ::

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya! Like Kalau Suka!

3 comments:

Zarith said...

bw..yep..betul tu..lelaki memang..mulut serupa cadbury dak..jaga2 ya..he2..

AmyZana said...

Cinta diam2 tu mmg perit sbnrnye :/

Dlila said...

yupz.., msti kna hti2 nie..,