Wednesday, June 27, 2012

Saya Sayang Mak Saya Tau


:: AIR MATA IBU :: ~✿>> Berapa banyak AIR MATA IBU yang kita tidak nampak yang telah GUGUR atas KEKASARAN KATA, KETERLANJURAN PERBUATAN..sama ada sedar atau tidak, mungkin di sebalik senyuman tuanya..ada DUKA yang TERPENDAM terhadap kita..maafkan saya ibu..
p/s : IBU, maafkanlah aku..kerana aku PERCAYA, di dalam hatimu..selalu ADA TANGIS, yang tidak pernah terlihat olehku..♥♥

Renungan Bersama..,

-Bila seronok, aku cari..... pasanganku
-Bila sedih, aku cari.... MAK
-Bila berjaya, aku ceritakan... pada pasanganku
-Bila gagal, aku ceritakan... pada MAK
-Bila aku bahagia, aku pelk erat.... pasanganku
-Bila aku terluka, aku peluk erat... MAK
-Bila sambut valentine, aku bagi hadiah pada pasanganku,
-Bila Hari Ibu, aku cuma dapat ucapkan "SELAMAT HARI IBU"
-Selalu... aku ingat pasanganku
-Selalu... MAK ingat kat aku
-Bila-bila, aku akan telefon pasanganku
-Entah bila, aku nak belikan hadiah untuk MAK
- Renungkan...

-" Kalau kau sudah habis belajar dan bekerja, bolehkah kau kirimkan wang untuk MAK?
MAK bukannya nak banyak.... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah"

-Berderai air mata bila kita mendengarnya...

-Tapi bila MAK dah tak ada...
-MAKKKK.... RINDU MAK.... RINDU SANGAT......

-Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya.....?
-Berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.......?
-Berapa ramai yang sanggup menggantikan lampin ibunya...?
-Berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.....?
-Berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya.....?
-Berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....?
-Dan akhir sekali, berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya.....???

P/s saat dan ketika ini, saya rindu dekat mama saya.., I LOVE U MOM ^_^y

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya! Like Kalau Suka!

1 comment:

✿INA AINAA✿ said...

huaaaaaaaaaaaaa...entry sensitive bg mata ena.. huaaaaaaaaaa.... menitis dah air mata ena, rindu kat mak ena... hurmm... apepun, semoga kita menjadi anak yg solehah untuk mak kita.. T^T