Thursday, May 17, 2012

Nasihat untuk org yg bcnta2

:. Bismillahhirrahmanirrahim.... .:

Dengarlah pesanan ini ea.., ^_^y

1. ❤ Janganlah kau membiarkan kemanisan bercinta dihirup sebelum engkau berkahwin dengan ‘si dia’....

2. ❤ Bercintalah kau dengannya sekadar sahaja. Kelak mungkin ‘si dia’ bukan jodoh untukmu.

3. ❤ Jika kau ingin berbahagia seumur hidup, tahanlah dirimu untuk berbahagia sebelum engkau berhak menjadi milik ‘si dia’.

4. ❤ Jika engkau menyintainya, binalah asas perkahwinan dengan tidak melanggar syariat-Nya.

5. ❤ Kebahagiaan yang kau lihat sebelum berkahwin hanya palsu, yang hakikatnya adalah selepas kau diijabkabulkan.

6. ❤Jikalau engkau inginkan pasangan hidupmu yang terbaik dalam untukmu, maka engkaulah yang patut menjadi yang terbaik dahulu.

7. ❤ Membina keserasian sebelum berkahwin bukanlah dengan cara berdating, cukuplah sekadar engkau tahu apa yang perlu kau tahu.

8. ❤ Bercintalah untuk mencapai cinta-Nya.

9. ❤ Jika engkau masih belum bercinta, tahanlah dirimu untuk bercinta sehingga yakin cinta tersebut membawamu ke gerbang perkahwinan.

10. ❤ Jangan biarkan nafsumu dengan cinta yang tidak diterima di sisi Allah, kelak Allah akan tarik kebahagiaan darimu. ^_^ ~ Selamat Bercinta Sampai ke SYURGA ~ ^_^y

p/s: aq slalu ingat yg no 9 tu.., HeHeHe.., ❤



Jom kta bca2 sini.., ehee

~::Takdir kadang-kadang MEMPERTEMUkan kita dengan SESUATU yang tidak diundang, ~::MEMBERI apa yang tidak dirancang, ~::MEMAKSA kita mengalirkan air mata kesedihan serta membuatkan kita rasa kehilangan.. ~::Namun TAKDIR juga menerpa kita dengan erti perkenalan, menyulam erti kasih sayang, menanam erti persahabatan, menghadiahi kemanisan dalam kegembiraan,menyemai benih keakraban, ~::serta memberi PELUANG menilai siapa SAHABAT, siapa KAWAN dan siapa sekadar KENALAN yang mengisi ruang dalam episod kehidupan..~ ❤

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Saya! Like Kalau Suka!

No comments: